איך בוחרים חלונות?

בין אם אתם מחליפים חלון קיים, משפצים את הבית או בונים בית חדש, את תכנון הפתחים ובחירת המערכות המתאימות ביותר עליכם לבצע בשלבים המוקדמים של התהליך.

ראשית, חשוב להתייחס לכלל חלקיו של החלון. החלון מורכב ממסגרת אלומיניום ומזכוכית, שני האלמנטים הללו חשובים מאוד ויש להתייחס לכל אחד מהם לגופו מכיוון שבתוך כל אלמנט כזה קיים מגוון רחב מאוד מוצרים ואפשרויות.

ישנם סוגים רבים של מערכות אלומיניום העונים לדרישות שונות של צורות פתיחה, באם מדובר בחלון הזזה או חלון פתיחה, חלון קבוע וכדומה. מערכות מגוונות אלו מספקות פתרונות שונים לגדלי פתח שונים ומשקל כנפים שונה ומתחשבות במשתנים רבים כגון: לחצי רוחות איזור גיאוגרפי, סוג הזיגוג ועוד.

חשוב מאוד כבר בשלב מוקדם של התהליך להחליט האם נדרשים תריסי גלילה וזאת על מנת לתכנן כראוי את שלד הבית שיוכל לקלוט את ארגזי התריס, ולהיערך להכנות של חשמל.

 

אז מה חשוב לקחת בחשבון כאשר בוחרים חלונות?

פונקציונאליות – צורת הפתיחה והסגירה של החלון עלולה להפריע לנעשה בחלל החדר ולכן חשוב להכיר את מגוון צורות הפתיחה הקיימות ולבחור את זו שתת]קד הכי טוב במגבלות החלל לו מיועד החלון.

​סוגי פתיחות נפוצות:

הזזה  – פתיחת כנף החלון ע"י הזזתו על מסילה

הרם והזז – פתיחת כנף החלון באמצעות מנגנון המרים ומוריד את הכנף על גבי המסילה וגם מאפשר את הזזתו.

חלון כיס  – פתיחת כנף החלון לתוך כיס החבוי בתוך קיר הבית

קיפ –  פתיחת כנף החלון בשיפוע

דריי קיפ – פתיחת כנף בעלת שלושה מצבים – ציר, קיפ וסגור

ציר – פתיחת כנף החלון באמצעות ציר הנמצא באחד מצידי המשקוף

צורות פתיחת החלון הנפוצות ביותר במרבית הדירות בישראל הן חלונות הזזה בחלל המרכזי, בייחוד במפתחים גדולים במיוחד, חלונות הזזה בחדרי השינה, ובחדרי רחצה ושירותים נהוג להשתמש בפתיחת דריי קיפ או קיפ.

זיגוג

​המשתנה השני שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים חלונות לבית הוא זיגוג. לכל בית או בניין יש אילוצים ודרישות ספיציפיות המתאימות לו, ונקבעות על פי האזור הגאוגרפי בו הוא נמצא וגם כמובן התאמה לדיירים ולשימושים שלהם. בחירה נכונה של בסוג הזיגוג יכולה לחסוך כסף רב לאורך זמן על ידי חיסכון באנרגיה, הפחתת הרעשים מהסביבה ואולי הדבר החשוב ביותר – הגנה מרבית לבני הבית.

לשם התאמת הזיגוג המתאים ביותר לביתכם נציג בקצרה את סוגי הזכוכית הקיימים בתחום החלונות והדלתות:

זכוכית מחוסמת – זכוכית אשר עוברת חימום בטמפרטורה של כ- 700 מעלות ולאחר מכן עוברת קירור מהיר מאוד באמצעות אוויר. תהליכי החימום והקירור המהירים גורמים למאמצי לחיצה שנוצרים בזכוכית,  דבר אשר תורם רבות לחוזקה, חוזק הגבוה פי 5 מזכוכית רגילה ומקשה בצורה ניכרת על התפשטות של סדקים בזכוכית. במקרה של התנפצות זכוכית מחוסמת, היא תתנפץ לאלפי חתיכות קטנות שלא יכולות לגרום לפציעה, לעומת התנפצות של זכוכית רגילה אשר מתנפצת למספר קטן יותר של חתיכות חדות שעלולות לגרום לפציעה חמורה.

זכוכית טריפלקס – זכוכית המורכבת משתי שכבות זכוכית אשר מודבקות אחת לשנייה על ידי שכבה גמישה ואלסטית הנקראת  ""PVB – Polyvinyl butyral. זכוכית מסוג זה הינה חזקה במיוחד ובמקרה של שבירה, זכוכית הטריפלקס אינה מתנפצת אלא נסדקת בלבד, שכן חומר ה-PVB למעשה מדביק את שברי הזכוכית אליו. בזכוכית הבידודית לרוב עובי הזכוכיות המודבקות הינו 3+3 מ"מ או 4+4 מ"מ. ככל שהזכוכית עבה יותר כך היא חזקה יותר ומבודדת יותר מפני רעש.

סוג נוסף של זיגוג אשר נפוץ מאוד בחלונות למגורים הינו זכוכית בידודית (double glazing) – זכוכית זו מורכבת משתי שכבות זכוכית (זכוכית רגילה, זכוכית טריפלקס או זכוכית מחוסמת) המחוברות אחת לשנייה על ידי מסגרת המפרידה ביניהן ובתוך המסגרת נמצאים סופגי לחות לשם מניעת היווצרות אדים בחלק הפנימי של הזכוכית. המאפיינים העיקריים של זכוכית זו הינם בידוד טרמי מהאקלים השורר מחוץ לבית וכן העצמת הבידוד האקוסטי מפני רעשים.

ניתן לקבל את כל סוגי הזכוכיות בהדפסים שונים ובטקסטורות שונות לרבות זכוכית "חלבית" – בעלת גוון לבן, זכוכית "צ'ינצ'ילה" או בשמה הנפוץ זכוכית סבתא, וזכוכית מאסטר ליין. זכוכית עם פסים שקופים וצפופים שמעמעמים את השקיפות של הזכוכית.

אולי יעניין אתכם גם..

מפתחים שקופים: כך תצרו מקסימום מרחב בבית שלכם

כל  מי שבונה בית פרטי או משפץ דירה, חושב על נראות המפתחים, הדלתות, החלונות היציאות לגינה, לגג או למרפסת. ניתן…

נוף בפרופיל גבוה

בידוד מקסימלי מפני חום וקור, מנגנוני פתיחה וביטחון חדשניים ופרזול המבטיח תנועה חלקה לאורך שנים. חלום החלון האולטימטיבי מתגשם עם…

גומיות EPDM – הגומיות המומלצות לאיטום חלונות

לגומיות המודבקות במסגרת החלון בין הפרופיל לזיגוג יש חשיבות מכרעת באיטום החלונות, מניעת חדירה של מים, אוויר ואבק. לרוב משתמשים…

logo
I would like to display a loading bar before the entire page is loaded.
דילוג לתוכן