תריסי גלילה ומוצרי הצללה

המטרה העיקרית של תריסי גלילה ומוצרי הצללה נוספים הקיימים כיום בשוק החלונות והדלתות הינה שליטה בכמות האור הטבעי בחלל, יצירת בידוד תרמי כנגד איתני הטבע השונים וכן יצירת בידוד אקוסטי מהרעשים המגיעים מהסביבה החיצונית של הבית.

מיקום נכון של המפתחים השונים בבית ישפיע באופן ישיר על כמויות האור והרעש אשר יכנסו לתוכו. מיקום מפתחי הבית לכיוון מערב או מזרח יביאו לחדירה רבה יותר של אור טבעי במיוחד בשעות הבוקר או אחר הצהרים וכן להתחממות טמפרטורת הבית בימי הקיץ החמים. כמו כן מיקום מפתחי הבית בצידי הבית הקרובים לכבישים, גני ילדים, גינות או מקומות אחרים המייצרים רעש מטבעם, עדיפים פחות מאשר אלו אשר אינם סמוכים למקומות אלו.

לרוב ניתן להתקין את מוצרי ההצללה השונים כמעט בחלון, דלת או מפתח הקיימים בבית, וניתן לקבל את כל מוצרי ההצללה באותו הגוון שבו נצבע חלון האלומיניום שעליו מותקן מוצר ההצללה.

בשוק החלונות והדלתות קיימים כיום כארבעה מוצרי הצללה עיקריים:

תריסי גלילה – תריס הגלילה הינו ככל הנראה אמצעי ההצללה הנפוץ ביותר בשוק ולא בכדי. תריס הגלילה מאפשר אטימה מוחלטת של חדירת אור, הגנה תרמית מצוינת, הגנה אקוסטית ברמה גבוהה וכן הגנה מפני פריצות אשר נובעת מהחוזק היחסי של התריס. תריסי הגלילה מתחלקים לשני קבוצות:

  • תריסי גלילה עם שלבים משוכים – הינם שלבי אלומיניום המיוצרים בתהליך האקסטרוזיה ולאחר מכן מושחלים האחד בתוך השני. יתרונותיו נובעים ממשקל התריס אשר תורם להגנה כנגד פורצים וכן על שלמות התריס.
  • תריסי גלילה מוקצפים – תריסים העשויים מפח אלומיניום מכופף כאשר החלל המצוי בהם ממולא בפוליאוריטן מוקצף. עצם היותו מוקצף תורם רבות לבידוד אקוסטי ותרמי ויחד עם זאת חסרונו בכך שהוא  נוטה להתעקם, כל מכה בשדה תשאיר סימן, וכן הגנה מועטה כנגד פורצים לאור משקלו הקל.​

שלבי התריסים בתריסי הגלילה נחלקים גם הם לשתי קבוצות:

    • שלב רגיל – שלבים המאפשרים בעת מצב הביניים שלהם, בין פתיחה מלאה לבין סגירה מלאה, כניסה מועטת מאוד של אור לחלל הבית.
    • שלב אור – כשמם כן הם, שלבי האור מאפשרים כניסה רבה של אור אל חלל הבית. שלבים אלו הינם החידוש האחרון בתחום תריסי הגלילה וכיום ניתן לומר כי הם הקונצנזוס בתחום זה.

 

צלון פנימי – מערכת הצללה המותקנת ברווח שבין שתי זכוכיות החלון. בצלון זה ישנם שני מנגנוני הפעלה, מנגנון מגנטי ידני וכן מנגנון חשמלי המופעל באמצעות שלט רחוק או מתג. היתרון המשמעותי של הצלון הוא במראה האלגנטי שהוא מעניק וכן נוחות הפעלתו .יחד עם זאת הוא אינו תורם משמעותית להצללת החלל או ליצירת בידוד כלשהו, תרמי או אקוסטי.

צלון חיצוני – מערכת ההצללה החדשה ביותר בשוק. מדובר בצלון המותקן בחלק החיצוני של הבית. הצלון מזכיר את הצלון הישן והטוב אבל הרבה יותר משודרג במראה שלו. היתרון המשמעותי של הצלון הוא המראה החיצוני וההייטקיסטי שלו וכן נוחות ההפעלה שנובעת משילוב של מנגנון חשמלי.

תריסי רפפה – מערכת ההצללה הישנה והמוכרת המשלבת שלבים שסובבים סביב ציר בצורה ידנית ומאפשרים אטימה לא רעה כנגד כניסת אור לחדר. את השלבים ניתן לקבל עשויים מפרופילי אלומיניום משוכים או שלבים המיוצרים מפלסטיק.

אולי יעניין אתכם גם..

מפתחים שקופים: כך תצרו מקסימום מרחב בבית שלכם

כל  מי שבונה בית פרטי או משפץ דירה, חושב על נראות המפתחים, הדלתות, החלונות היציאות לגינה, לגג או למרפסת. ניתן…

נוף בפרופיל גבוה

בידוד מקסימלי מפני חום וקור, מנגנוני פתיחה וביטחון חדשניים ופרזול המבטיח תנועה חלקה לאורך שנים. חלום החלון האולטימטיבי מתגשם עם…

גומיות EPDM – הגומיות המומלצות לאיטום חלונות

לגומיות המודבקות במסגרת החלון בין הפרופיל לזיגוג יש חשיבות מכרעת באיטום החלונות, מניעת חדירה של מים, אוויר ואבק. לרוב משתמשים…

logo
I would like to display a loading bar before the entire page is loaded.
דילוג לתוכן