איך בוחרים חלון נכון? כל התשובות בכתבה ב- ynet

רבים לא יודעים זאת אך ההוצאה על חלונות מהווה את ההוצאה השנייה בגודלה כאשר בונים בית. החלונות משפיעים בצורה דרמטית על אופיו, נראותו ועיצובו של הבית. יתרה מכך, לחלונות יש תפקיד חשוב מבחינת איטום הבית, בידוד של קור וחום  ומעבר של אור ואוויר מן החוץ לפנים ועל כן יש לתת דגש מיוחד בבחירת החלון הנכון. בדיוק לשם כך הכינו לכם מומחי חברת  מערכות האלומיניום ALUG , בשיתוף עם אדריכלים ומעצבים מובילים, מדריך לבחירת החלון המתאים ביותר לדירתכם ולאופי העיצוב הרצוי של הבית. לגזור ולשמור.

לכתבה בווינט>>  https://www.ynet.co.il/article/sksxihbjj

הריהוט, מוצרי המטבח, האמבטיות, הקרמיקות, מוצרי הסניטריה, ומה לא. בבואנו לעצב את דירת המגורים שלנו אנו מקפידים הקפדה יתירה על העיצובים השונים של חללי הבית, אך מתברר כי לא אחת אנו שוכחים להתייחס לאחד הפריטים היותר חשובים של הבית, כזה שישפיע בצורה בולטת מאוד על העיצוב הכולל – החלונות.

כן, החלונות מהווים את אחד הפריטים הפרקטיים ביותר בבית, הם נשארים איתנו למשך שנים ארוכות  ואף מהווים את ההוצאה השנייה בגודלה בבית (אחרי בניית  השלד). אבל אולי הפן החשוב ביותר לעניין החלונות הוא העובדה הפשוטה שצורתם, צבעם, תנועתם והחומרים מהם הם עשויים משפיעים רבות על עיצובו הכולל של הבית, בין אם מדובר על עיצוב מודרני, עיצוב רטרו, עיצוב כפרי וכן הלאה.  לחלונות יש בנוסף תפקיד חשוב מבחינת איטום הבית, בידוד של קור וחום  ומעבר של אור ואוויר מן החוץ לפנים. מכיוון שמדובר במוצר שקונים אחת ל- 15-20 שנה בממוצע, יש לקחת בחשבון את הפונקציונליות של החלונות, הנעה קלה שלהם לאורך זמן, עמידותם מבחינת צבע והתאמה נכונה שלהם לבית, למיקומו, לתנאי מזג האוויר, ולבסוף גם לסגנון.

אז איך בעצם בוחרים חלון לבית ומהם הדגשים אליהם יש להתייחס במהלך התהליך? הנה לכם מספר כללי אצבע לבחירה נכונה של חלונות, הן מבחינה עיצובית והן מבחינה פונקציונאלית, בסיועה של חברת אלוג'י בשיתוף עם שורה של אדריכלים ומעצבי פנים מובילים.

לצפייה בסרטון האדריכלים >> https://www.youtube.com/watch?v=vkZnqeyrc5Y&t=12s

פתיחת ציר או פתיחת הזזה

כאשר מדברים איתכם על "פתיחת הזזה" הכוונה היא למעשה לחלון הזזה בעל מספר כנפיים הנע על גבי מסילה. המושג "פתיחת ציר" מתייחס לחלון שנפתח על גבי ציר לצד אחד, או שני כנפיים שנפתחים לשני הצדדים כלפי חוץ. במפתחים הגדולים שנמצאים בדרך כלל בחללים המרכזיים של הבית (כמו למשל הסלון) יתאימו יותר מערכות הזזה כאשר המגמה כיום היא להתקין חלונות בפרופיל דק כמו מערכת SLIM או מערכת הזזה מסוג "הרם-הזז" שמתאימה לתנאי מזג אויר מאתגרים ומאפשרת פתיחה קלה של כנפיים כבדות. במפתחים קטנים שנמצאים בדרך כלל בחדרי השינה ניתן לשלב חלונות ציר וגם חלונות הזזה בהתאם לצורך. האדריכל מושיק חדידה מציין כי "הדבר הכי חשוב בתכנון של מערכת הזזה הוא להחליט מה גודל המפתח, ואז לקבוע את כמות הכנפיים על פי משקלה של הזכוכית. כך המערכת תנוע יותר חלק על גבי המסילה."

גם לחלונות יש כנפיים

כמות הכנפיים של החלון נבחרת על פי שלושה קריטריונים עיקריים:  מידות המפתח – גובה ורוחב, האם מערכת החלונות הרצויה מסוגלת לשאת את משקל הכנף לפי מידת המפתח, וכן מידת ההתאמה לתנאים הטיפוגרפיים של מיקום הפרויקט. האדריכלית ליליאן בן שוהם  מסבירה כי "בחישוב כנפיים בחלון צריך לקחת בחשבון קודם כל את הזרימה בתוך הבית, מאיפה אנחנו רוצים לצאת לחלל שבחוץ. כמו כן יש לחשב את אורך הפתח לפי מספר הכנפיים בהתאם לגובה ולמשקל שכל מערכת חלונות מאפשרת."

תנועה חלקה לאורך שנים

כידוע לכולנו, המוצרים הביתיים השונים הולכים ומתבלים עם השנים תוך שאיכות פעולתם נפגעת, ובחלונות הדבר יכול להתבטא בפגיעה בתנועה ההזזה החלקה. על מנת להבטיח כי החלון אותו רכשתם ישמור על תנועה חלקה לאורך שנים יש לוודא כי אתם מקבלים מאיש האלומיניום אביזרים ברמה הגבוהה ביותר (גלגלים) וכן לבחור במערכת חלונות שתתאים לגודל המפתח, למיקום שלו בבית ולפונקציונליות. גם שמירה על תחזוקת המסילות וניקיונם תשמר את תנועת החלון לאורך עשרות שנים. המעצבת אורלי סילבר מסבירה כי : "מעבר ליופי צריך גם פרקטיות ומי שמתפעל בסוף את החלונות זה לא מבוגרים אלא גם ילדים, לכן חשוב שלאורך זמן הם יוכלו לנוע בקלות ובחופשיות ושהגלגלים עליהם נע הפרופיל ינועו בצורה חלקה לאורך זמן."

מוסיפים צבע

מעבר להשפעה הרבה של צבע האלומיניום על עיצוב הבית יש לשים דגש על איכות צביעת האלומיניום: הדבר החשוב ביותר הוא לבחור אבקות צבע ברמה הגבוהה ביותר כאשר ההמלצה היא לבחור בצבע עם עמידות משופרת ואחריות של מינימום 20 שנה. כן יש לוודא שיצרן החלונות עובד עם מצבעה טובה ומוכרת שמבצעת הכנה טובה לצבע. לדברי האדריכלית טלי זרחיה פרומוביץ "חלון הוא בלתי נפרד מהמבנה ולכן חשוב מאוד להקפיד על הצבע. אבקת צבע איכותית תיתן לנו את הביטחון שהחלון הולך לשרת אותנו לפרק זמן מאוד ארוך. צבע איכותי גם מקנה עמידות לתנאי מזג אוויר שונים, והוא חשוב במיוחד בתכנון בתים ליד הים."

מתחשבים במזג האוויר

בחירת מערכות החלונות צריכה להיעשות תוך התאמתן לתנאי האקלים ומזג האוויר בסביבה בה ממוקם הבית. כך לדוגמא,  באזורים בעלי תנאי מזג אוויר מאתגרים כמו רוחות חזקות, אזורים גבוהים וקרבה לים יש למערכת החלונות השפעה רבה על רמת האיטום של הבית והגנה מפני רוחות. המערכות המומלצות לתנאי מזג אוויר אלו הן מערכות "הרם-הזז" בעלות רמת איטום גבוהה לרעשים ולפגעי מזג אוויר. מערכות אלו מסוגלות לקבל מפתחים גדולים וכבדים בהנעה קלה עם כל היתרונות של איטום ובידוד וכך הן מותאמות בצורה אידיאלית לתנאי מזג אוויר משתנים. המעצב ליעד יוסף מבהיר כי "בבתים שהם קצת יותר מאתגרים כמו למשל בתים בקומות גבוהות בהם צריך לייצר איטום מפני רעשים ורוחות אנו עובדים עם המערכת המסיבית יותר, מערכת הרם- הזז. מדובר על מערכת כבדה שיכולה לשאת משקל כנף של עד 400 קילוגרם אך כיוון שהיא סופר חכמה וטכנולוגית התנועה בה חלקה לגמרי."

אדריכל: עודד חלף. צילום: ליאור טייטלר

החלון שיגן עליכם

בתור פריט עיצובי החלון צריך להיות יפה ומותאם לסגנון העיצובי של הבית, אך מלבד העניין החזותי יש לשים לב כי החלון אטום ומגן על הבית מפני פריצות. לשם כך מומלץ לבחור במערכות חלונות בעלות מנגנון נעילה רב נקודתי. מנגנונים אלו קיימים בעיקר במערכות החלונות החדשות ובאמצעותם נוכל לקבל לא רק מערכת מעוצבת, איכותית וחדשנית אלא גם מערכת שתעניק לנו את כל הביטחון שאנחנו צריכים לבית, המבצר שלנו.

 

זכוכית חכמה או זכוכית רגילה

בגדול, ככל שהטכנולוגיה מתפתחת כך גם בעולם הזיגוג ניתן לראות מגמה של חדשנות בפיתוח של זכוכיות חכמות. זכוכית חכמה היא למעשה זכוכית בידודית בשילוב עם זכוכית LOW-E , זכוכית בעלת ציפוי רך המשמרת את האנרגיה בתוך הבית. זכוכית זו מאופיינת ביעילות אנרגטית גבוהה, מעבר אור מעולה ועבירות חום נמוכה. כתוצאה מכך היא מאפשרת שימוש מופחת בחשמל לצורך חימום או קירור חללי הבית. מרבית המומחים סבורים כי זכוכיות חכמות הן "הדור הבא" בעולם זיגוג החלונות שכן הן מתכתבות עם ערכי הבנייה הירוקה, הקיימות ושימור האנרגיה.

אלוג'י, חלונות שעושים את העיצוב

המותג  ALUGהינו אחד מחברות הבניה בקבוצת גולד, הפעילה מזה 50 שנה ומפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות אלומיניום מתקדמות לענף העיצוב והבניה. החברה מעסיקה כ-130 עובדים ומשווקת את מוצריה ממרכזים לוגיסטיים היושבים על פני שטח של כ-30,000 מ"ר בפריסה ארצית. כל פרופילי האלומיניום של המותג בעלי תו התקן הישראלי 4402 ועומדים באיכויות הגבוהות ביותר. אלוג'י הינה שותפה פעילה במשך שנים רבות לפרויקטים רבים ומגוונים, בהם: בנייה פרטית, בנייה רוויה ומגדלי משרדים. החברה מציעה מגוון רחב של פתרונות לפתחי הבית, העונים לכל צורך וסגנון עיצובי.

 

רוצים לשמוע עוד על סוגי מערכות החלונות השונים וההבדלים העיצוביים והפונקציונאליים ביניהם?  היכנסו לכאן: https://alug.co.il/contact/

אולי יעניין אתכם גם..

נוף בפרופיל גבוה

בידוד מקסימלי מפני חום וקור, מנגנוני פתיחה וביטחון חדשניים ופרזול המבטיח תנועה חלקה לאורך שנים. חלום החלון האולטימטיבי מתגשם עם…

גומיות EPDM – הגומיות המומלצות לאיטום חלונות

לגומיות המודבקות במסגרת החלון בין הפרופיל לזיגוג יש חשיבות מכרעת באיטום החלונות, מניעת חדירה של מים, אוויר ואבק. לרוב משתמשים…

חלום של חלון: חלונות שעונים על כל החלומות העיצוביים

החלונות הפכו כבר מזמן לאלמנט מרכזי בעיצוב הבית והמגמה של פרופילים צרים שמאפשרים להכניס כמה שיותר נוף הביתה מאתגרת את…

logo
I would like to display a loading bar before the entire page is loaded.
דילוג לתוכן