קירות מסך

מה זה קיר מסך ומה יתרונותיו?

קיר מסך, או באנגלית Curtain Wall, הינו רכיב מעטפת חיצונית לבניין המהווה חיפוי חוץ ומחליף קירות קונבנציונאליים. קירות מסך הפכו בשנים האחרונות לגורם עיצובי משמעותי במבנים מסחריים, מבנים מוסדיים ומגדלי משרדים, ומספר התצורות של קירות מסך הולך וגדל.

בשל היותו של קיר המסך חיצוני למבנה עצמו, הוא נושא למעשה את משקלו העצמי ונסמך על המבנה הקיים. על ידי כך הוא מייצר בידוד תרמי ואקוסטי, מכניס תאורה טבעית רבה לפנים המבנה ותורם לחסכון באנרגיה ובעלויות השימוש במבנה.

מרבית קירות המסך עשויים משילוב של קונסטרוקציית אלומיניום וזכוכיות, וכן אלמנטים להצללה. כל אלה יחד מתכתבים עם המגמה הגוברת של בנייה ירוקה וניצול מיטבי של משאבי הטבע לטובת תאורה, אוורור ושליטה על טמפרטורת החלל. בקירות מסך ניתן לשלב חלונות פתיחה ממגוון סוגי מערכות.

ישנן שתי שיטות הרווחות כיום בישראל להתקנת קירות מסך: שיטת קיר מסך מבני/מתועש ושיטת ה"מקלות" (Stick System). בשיטת המקלות תהליך ההתקנה מתחיל בחלקו במפעל הייצור ע"י הכנות מוקדמות – חיבורי עמודים וקורות ושילוב אטמי זיגוג, ובשטח מתבצע השלב הבא של ההתקנה וזיגוג הזכוכית על גבי פיגומים בצידו החיצוני של הבניין. בשיטה זו ההתקנה נעשית בצורה אנכית וזהו חסרונה הגדול, שהוביל לפיתוח קיר מסך מתועש.

בשיטת קיר מסך מבני/מתועש רוב השלבים מתבצעים במפעל: חיתוך, עיבוד, ניקוב, חיבור, אטימה והרכבת הזכוכיות, כך שהפאנל נשלח להתקנה בבניין כשהוא מוכן, וההתקנה מתבצעת מתוך המבנה ללא פיגומים ולא מצידו החיצוני, בצורה אופקית, מבסיס המבנה ועד לקודקוד, מה שמקצר מאוד את משך ההתקנה ומאפשר עבודה יעילה בהרבה משיטת המקלות.

 

אולי יעניין אתכם גם..

נוף בפרופיל גבוה

בידוד מקסימלי מפני חום וקור, מנגנוני פתיחה וביטחון חדשניים ופרזול המבטיח תנועה חלקה לאורך שנים. חלום החלון האולטימטיבי מתגשם עם…

גומיות EPDM – הגומיות המומלצות לאיטום חלונות

לגומיות המודבקות במסגרת החלון בין הפרופיל לזיגוג יש חשיבות מכרעת באיטום החלונות, מניעת חדירה של מים, אוויר ואבק. לרוב משתמשים…

חלום של חלון: חלונות שעונים על כל החלומות העיצוביים

החלונות הפכו כבר מזמן לאלמנט מרכזי בעיצוב הבית והמגמה של פרופילים צרים שמאפשרים להכניס כמה שיותר נוף הביתה מאתגרת את…

logo
I would like to display a loading bar before the entire page is loaded.
דילוג לתוכן