נוף בפרופיל גבוה

בידוד מקסימלי מפני חום וקור, מנגנוני פתיחה וביטחון חדשניים ופרזול המבטיח תנועה חלקה לאורך שנים. חלום החלון האולטימטיבי מתגשם עם שלוש סדרות חלונות בפרופילי אלומיניום מינימליסטים שפיתחה חברת אלוג'י המבטיחות שגם בחורף הזה נוכל לאסוף את הנוף לתוך הבית וליהנות מאקלים ביתי חמים ונעים.

מגזין דיזיינר, דצמבר 2023>> https://bit.ly/3H38IIS

במחזוריות קבועה של עונות השנה, שמתחילה באביב, עוברת לקיץ, וממשיכה ממנו לסתיו, הגיע החורף הישראלי. סגרירי רוב הזמן, שמשי וחמים לפרקים, ובעיקר ניחן בקרירות ובגשמים שגורמים לנו להצטנף בבתים מתחת לשמיכה חורפית ולהביט על הטיפות שבחוץ מבעד לזכוכית החלונות. החלונות משקפים את החוץ, והחוץ נאסף פנימה אל הבית, משפיע על יושביו והופך לחלק בלתי נפרד מהחיים בתוך הבית. הם נותנים לנו מבט על הקורה בחוץ, מכניסים אור טבעי ואוורור נחוץ, ומספקים הגנה מפני חום וקור. וכפי שהם חלק מהמעטפת החיצונית של המבנה, פותחים צוהר פונקציונלי נדרש, כך הם גם חלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים שלו.

בידוד, בטיחות ומראה החלל

נוכחותם של חלונות בבית נקבעת עוד בטרם הוא קורם עור וגידים, ונמשכת לתקופה של עשרות שנים. הם מהווים את ההוצאה השנייה בגודלה בבית, לאחר בניית השלד. לכן הבחירה בהם זהירה ומושכלת, ומשלבת מספר פרמטרים: עמידות והתאמה לתנאי מזג האוויר, יכולת איטום, תנועה וטכנולוגיה מתקדמת ולבסוף בחירה סגנונית של צורה וצבע. ואם נחזור לרגע למזג האוויר המתקרר, נבין עד כמה חשוב שהבית יהיה מפלט בטוח מפני איבוד חום שעלול להיגרם מחלונות לא אטומים ולא מבודדים, מרוחות חזקות ומעלויות אנרגיה גבוהות.

"חלונות שנבחרים בצורה מושכלת משפיעים רבות על יעילות האנרגיה בבית, מעלים את ערכו ומשפרים את איכות החיים של הדרים בו", אומרת יעל סויסה, מנהלת השיווק של מותג מערכות האלומיניום אלוג'י, "אבל הם גם מוצר מורכב שדורש הבנה בסוג המערכת האופטימלית לחלל. לכן יש לבחור אותו נכון, בין אם הבחירה מתבצעת על ידי מעצב או אדריכל ובין אם על ידי הלקוח הפרטי ישירות מול החברה". על הבחירה משפיעים גודל המפתח, כמות הכנפיים והמסילות הנדרשות, סוג הפתיחה והזיגוג, וכשמדובר על בידוד, בטיחות וסגנון החלל יש משמעות רבה גם לעובי הפרופיל וגם לסוג הזיגוג.

חלונות פונקציונליים ומעוצבים

זה 52 שנה פועל המותג ALUG בזירת הפרויקטים המסחריים לצד מגדלי המגורים והבתים הפרטיים, ומספק מענה מקצועי ומדויק לשאלות העוסקות בבחירת חלונות. "על חלונות להיות אטומים בפני רוחות, גשמים ומזג אוויר מאתגר ולהגביר את תחושת הביטחון באמצעות מנגנוני ביטחון ייעודיים נגד פריצות", מסבירה סויסה. "אנו מציעים ללקוחותינו מגוון של מערכות חלונות בסגנונות עיצוב שונים, בפרופילים במידות רוחב מגוונות, וברמות איטום שונות וכך נותנים מענה לצרכים אלו".

חלונות, זיגוג ורמת הבידוד התרמי

פרמטר נוסף שמשפיע רבות על רמת האיטום של החלל הוא הזיגוג, סוגי הזיגוג העיקריים המוצעים כיום הם טריפלקס ובידודית. טריפלקס זוהי זכוכית המורכבת משתי שכבות המודבקות זו לזו, וביניהן ישנה שכבת ציפוי PVB.

זכוכית בידודית זוהי הזכוכית הנפוצה יותר והיא מורכבת משתי זכוכיות שביניהן יש רווח, בתוך הרווח כלוא אוויר או גז ורמת הבידוד שלו היא גבוהה יותר מהטריפלקס. ככל שהמרווח בין שתי הזכוכיות גדול יותר, כך הביצועים התרמיים ורמת הבידוד טובה יותר. ניתן גם לשלב בין עוביי זכוכיות שונות בבידודית, ובכך להגביר עוד יותר את רמת הבידוד.

בין הדגמים שעונים על הצרכים שנמנו לעיל, מציעה חברת אלוג'י בתוך פורטפוליו המוצרים שלה מספר דגמים. דגם SLIM הינה מערכת הזזה מינימליסטית למפתחים גדולים וכבדים, עד למשקל של 300 ק"ג לכנף. הרעיון העומד מאחוריה הוא לראות כמה שיותר נוף וכמה שפחות פרופילי אלומיניום. המערכת מאופיינת בפרופילים צרים, ברמת גימור גבוהה הבאה לידי ביטוי בהנעה קלה של הכנפיים על גבי מסילות מתקדמות ובמנגנון נעילה נסתר המאפשר מינימליסטיות עיצובית אלגנטית. ניתן לשלב בדגם זה זכוכית בידודית עד 45 מ"מ מרווח זכוכית, המגבירה את רמת האיטום התרמי והאקוסטי ומבודדת חום וקור.

דגם נוסף שיענה על רשימת הצרכים הוא HORIZON S, שהוא למעשה גרסה חדשה של מערכת "הרם- הזז" בפרופיל צר. זוהי מערכת הזזה המספקת פתרון לפתיחה קלה של ויטרינות ענק כבדות, עד למשקל של 400 ק"ג לכנף, ומתאימה לאזורים בהם תנאי מזג אויר מאתגרים, רוחות חזקות, קרבה לים ואזורים גבוהים. לפתיחת הכנף מנגנון ייחודי שמרים אותה מהמסילה בעת סיבוב הידית. כך למרות משקלה הכבד, מתאפשרת הנעה קלה של הכנף. למערכת רמת עמידות גבוהה באמצעות מסילות עם פסי נירוסטה ורמת איטום תרמי ובידוד אקוסטי גבוהה במיוחד, עם אפשרות לשלב זכוכית בידודית עד 49 מ"מ מרווח זכוכית, כך שתוכלו לישון איתה בשקט.

לבסוף, סדרה של חלונות בפתיחת הזזה וציר עבור מפתחים בינוניים עד גדולים בקווים ישרים ובעיצוב נקי וצר היא ה-SKINNY, שגם תיתן מענה לצרכים של בידוד, איטום והנעה קלה. היא מתאימה לבתים בסגנון מודרני או כפרי, ומציעה מגוון של חלונות בתצורות שונות, בהן חלונות הזזה, חלונות בפתיחת ציר, קיפ ודריי קיפ, שלכולן רמת איטום גבוהה המסופקת על ידי אטם מרכזי. ניתן גם להוסיף חלוקה עיצובית באמצעות פרופיל צר המודבק על גבי הזכוכית ולקחת את העיצוב של החלון למקום שונה ומיוחד. גם רמות האיטום של מערכת זו רושמות יכולות טובות באמצעות זכוכית בידודית עד 22 מ"מ מרווח זכוכית בדגם ההזזה, ו- 30 מ"מ מרווח זכוכית בדגמי הציר.

הדור החדש של הזכוכיות – זכוכיות חכמות

גם עולם הזכוכיות הולך ומתפתח בקצב מהיר ומשלב טכנולוגיות מתקדמות וכיום ישנן זכוכיות חכמות. זהו הדור החדש של הזכוכיות שהבולטת שבהן היא זכוכית LOW-E, זוהי זכוכית עם ציפוי מיוחד  שמסנן את החום או הקור בין החוץ לפנים החלל ועדיין מאפשר מעבר של אור שמש לתוכו. היתרון הגדול של זכוכית LOW-E הוא היעילות האנרגטית בשמירה על אקלים מיטבי בתוך החלל, שימוש מופחת באנרגיה לצורך קירור או חימום וחסכון מהותי לאורך שנים בהוצאות על חשמל.

מגמת הבנייה הירוקה והתקנים החדשים המחייבים את חברות הבנייה לבנות בניינים בעלי יעילות אנרגטית הביאו לשימוש בזכוכית זו והיא המומלצת כיום ליישום בחלונות הבית, הן בבתים פרטיים והן בבנייני מגורים.

איכויות משולבות

בבואנו לבחור בחלונות איכותיים, חשוב לדעת שמאחורי המותג עומדת חברה מצליחה ויציבה.  המותג אלוג'י הוא חלק מקבוצת גולד, הפעילה משנת 1971. עוד בקבוצה המותג אלום גולד, המספק פרופילי אלומיניום לתעשיות שונות ומגוונות, חברת פניציה זכוכית וחברת טכניקה – פרזול לאלומיניום לחלונות.

כשחקנית מובילה בשוק חלונות האלומיניום, המערכות של ALUG מיושמות במאות אלפי יחידות דיור בארץ, תוך שהחברה ממשיכה במחקר ופיתוח מתמיד, כולל הטמעה של גישות טכנולוגיות חדשניות ושיפור ברמות הביצוע.

ALUG מהווה בית לשורה של חלונאים בפריסה ארצית בזכות שירות ומגוון רחב של מערכות המתאימות לכל סוגי הפרויקטים, בתים פרטיים, בנייה רוויה ואף מערכות קירות מסך למגדלי משרדים ופרויקטים של בנייה ציבורית ומסחרית. מגון המערכות השונות מספקות מענה איכותי לכל צורך וסגנון עיצובי – ממערכות SLIM המותאמות למפתחי ענק ועד חלונות ודלתות בסגנון בלגי, מערכות הזזה, פתיחת ציר, דלתות וחלונות, מערכת הרם-הזז לפתיחה קלה של ויטרינות ענק כאמור ועוד. כל פרופילי האלומיניום של המותג בעלי תו התקן הישראלי 4402 ועומדים באיכויות הגבוהות ביותר.

אולי יעניין אתכם גם..

גומיות EPDM – הגומיות המומלצות לאיטום חלונות

לגומיות המודבקות במסגרת החלון בין הפרופיל לזיגוג יש חשיבות מכרעת באיטום החלונות, מניעת חדירה של מים, אוויר ואבק. לרוב משתמשים…

חלום של חלון: חלונות שעונים על כל החלומות העיצוביים

החלונות הפכו כבר מזמן לאלמנט מרכזי בעיצוב הבית והמגמה של פרופילים צרים שמאפשרים להכניס כמה שיותר נוף הביתה מאתגרת את…

נעילה רב נקודתית לחלונות ציר/הזזה ודלתות הזזה – גם איטום, גם בידוד וגם ביטחון

נעילה רב נקודתית זהו נושא חשוב שלא מדובר מספיק ולכן לא ידוע בקרב אדריכלים ולקוחות. אנחנו פה כדי להאיר לכם…

logo
I would like to display a loading bar before the entire page is loaded.
דילוג לתוכן